Thursday, May 13, 2010

Macam ni ker budak2 praktikal MSU?????

Hi there...busy lagi sejak dua menjak ni...takdan nak post entry baru...baru-baru ni ada benda berlaku kat opis aku...aper lagi..jualan langsung la...so hati-hati ya..ini mungkin taktik terbaru selain gores dan menang.

Ceritanya begini..aku ni didatangi oleh dua orang budak konon2nya mengaku praktikal dari MSU..untuk pengetahuan semua..aku tak pasti pulak course apa yang disediakan di MSU..JAdi disebabkan aku kesian dengan budak2 praktikal ni..aku pun bagi la masuk...apa yang diterangkan tau tak???pasal jual makanan italy ni...aku pun bertanya...

aku :aik...praktikal kena jual benda2 ni ker?
Sengal : ye kak..kami amik bahagian chef ni..

Aku malas betul nak layan..aku biarkan jer dia bercakap...promosi makan tu dia bagitau..order 1 percuma 1..

Sengal : akak..akak kupon ni nilainya Rm29.90..akak berpeluang dapat makanan bernilai RM380.00
Aku : ye ke dik?hmm...tu apasal ader cop POrkfree?takder tanda halal pun
Sengal : akak..kalau akak makan kat starbuck pun..sampai kat restoran baru ada cop halal kat sana. Akak ada cop atau business card tak?ni ha..(sambil tunjuk kad2 yang telah diisi)..diaorang semua dah isi.
Aku :business card takder..tapi cop ader la...(so aku pun cop la kat situ)
Sengal :Akak ader duit kecik?
Aku :Nak buat aper?kena bayar ker?
Sengal :Haah..kan tadi akak dah cop...
Aku :Korang ni kalau nak menipu pun agak2 la...korang cakap nak bagi kupon tu...takder plak cakap kena bayar ker aper...
Sengal :akak tak dengar ker saya cakap tadi?
Aku :OK..kalau mcm tu....sambil mengambil benda yg dicop tadi dan cancelkan cop tu..
Sengal :Akak..boleh ker buat camtu...
Aku :Apasal tak boleh pulak?nampak tak pintu tu?keluar sekarang....


So...iktibarnya..jangan la bagi sapa2 masuk opis kalau tak kenal...sakit hati kan kalau kena tipu mcm tu...aku ingat dah lepas....ader lagi

*


*


*


*


*


*

Petangnya dalam 4.40pm..budak tu datang lagi..kali ni bawa geng pulak...konon2nyer manager dia...terus dia serbu kat tempat aku...

Sengal 2 : Cik..cik tak boleh la buat macam ni?
Aku : Apasal tak boleh?Korang ni penipu jer...Saya taknak dengar aper2 lagi...boleh keluar tak?
Sengal 2 : Cik..kita selesai cara baik..
Aku : Selesai?tak ada apa yang perlu selesai...sila keluar sekarang(aku dah mula menjerit) dan minta staf2 lelaki halau sengal2 tu keluar.

Geramnya aku...nasib baik la staff2 tu dah terpacak depan aku..itu yang berani aku halau tu...kalau tidak mmg la kecut perut jugak...tahu apa yang sengal2 tu buat?siap ambil gambar signboard lagi....masa aku masuk kereta pun....siap tengok lagi nombor plate...uih...seram oo...

Masa nak balik tu...aku terfikir2 jalan mana ada balai polis..mana tau takut2 depa ikut pulak...so aku ambil langkah selamat..ikut jalan opis laki aku..
tengah dihalau keluar oleh bodyguard
sengal lepas kena halau...











1 comment:

Arif Dzulkifli said...

siap dtg blk bawak geng tu..xde mkne nye praktikal cmtu..haha