Wednesday, March 10, 2010

Hari-hariku Tanpa STREAMYX...

Hmm...apa nak buat agaknya...duduk salah..berdiri pun salah...serba tak kena dibuatnya...Dua hari tanpa internet..kosong dirasakan..habislah talian2 hayatku...gerbang komunikasiku...

9/3/2010-masuk opis pagi2 jer..on tenet,....tapi takleh on pulak...check connection...unplugged...haih..mana ada kacau wire2 kat atas tu pun..so dengan pantasnya mendail 100 membuat laporan tapi itupun dah jam 11 pagi...

aku:memberikan segala maklumat yang diminta..
operator tm:ini no laporannya..tunggu dalam masa 24 jam..kami akan selesaikan..

So keesokannya 10/3/2010..aku col lagi...dan beri no laporan sekali lagi...dah lebih 24 jam ni....tak datang2 lagi..

Hatiku panas...jam 4pm

operator tm:cik tunggu panggilan dari kontraktor kami ye..
aku:ye la..ikut suka la nak dtg bila pun..tapi saya dah bagitau..esok saya dah cuti..dan takde orang kat opis ni...(geram betul aku...)

11/3/2010-Jam 10 pagi..kontraktor pun sampai...

aku:kat atas ye encik...
kontraktor tm:ish..ini main plug tak leh on ni...
aku:ye la...saya dah bagitau dah..saya dah try on..tak boleh...
kontraktor tm:elektrik takder ni...
aku:elektrik ader...semua lampu nyala..
kontraktor tm:cik...ni extension wire rosak ni...
aku:la yer ker..mana saya tau...
kontraktor tm:hmm...hai extension wire rosak pun panggil tm..
aku:(dalam hati)cis..penat aku tunggu 2 hari...malu pun ader....kikikiki..

Moral of the story:Sabar separuh daripada iman....



1 comment: