Monday, March 1, 2010

FAMILY OUTING-PULAU KETAM


Petang ni...ibu mertua dan adik2 iparku lepak kat rumah setelah depa round2 kat ikea...sebenarnya puncanya nak hantar Hana yang depa bawa sekali...so memandangkan depa dah duduk2 macam tu..takkan aku nak buat dek jer kan...stok makanan yang ada kat rumah pun..MAGGI...itu jelah yang aku mampu masakkan...adik iparku memang tak menolak kalau bab-bab MAGGI ni...

Sambil makan sambil sembang...so depa nak keluar makan pulak malam ni...kat Pulau Ketam..
wah-wah-wah...Pulau Ketam..macam best jer...tempat dia bukan ada pulau pun...punca boleh keluar ni..adik ipar ku yang dipanggil angah itu la...cuti seminggu sempena CNY..dok bising2 tak pi ke mana walaupun dia cuti panjang....padahal dia dah balik kampung bini dia di Felda Lui dan kami sekeluarga ke Penang tu...so en Hubby ku la kononnya ada port makan baru...dia pun bawa la..jenuh jugak la memusing2...lalu ceruk rantau..kona sana..kona sini...dan sampai la ke tempat yang en hubby hebohkan...tempat cantik..tepi laut..tapi yang spoiltnye..bila tanya ada ikan bakar ke tidak...TIADA...huh...lepas minum sorang segelas air..kami pun cabut.....

Destinasi kami yang kedua...Seafood Restaurant...but Melayu punya...best tempat dia...ada karoake lagi..tapi kuatnya masya allah..sampai rasa terganggu pulak..the food was good..apa yang kami order....
1.sotong bakar
2.sotong goreng tepung
3.ketam masak sos-entah berapa rasa..
4.ikan cencaru dan kembung bakar
5.Lala-
6.Udang bakar
7.Fun Fries for kids

ikan bakar
fries for kids...
ketam
lala
sotong bakar...
sotong goreng tepung
udang bakar

Anak-anak pulak sangat enjoy..siap naik atas stage lagi...dah berapa kali tarik..siap jadi backround dancer pulak kat situ...hai...bagus betul....

reen dan iwan...
BERAs...BIRAS daa...
ain, ibu mertua, dan aina
nureen kaisara.
abang dan adik...
kakak-sangat cerewet time makan...
adik-bab makan serah pada dia...





2 comments:

AeMieZ EzZanY said...

haaa!!..dina kantoi... dok makan sweets lagik tuh... !

Salwa Hamzah said...

patut la gigi dia burokkkk