Thursday, February 4, 2010

Menu Rabu 3/2/10

Dah lama rasanya tak post entry kat sini...takder benda baru nak dikongsikan kat sini...cuma sekarang berazam nak jadi isteri solehah..sebelum ni tak cukup solehah lagi..bagi makan en hubby pon masih skip2 lagi..so..sekarang ni walau sepenat mana pun...balik keja kena masak la sket kan..paling kurang pun 2 menu sehari ok la kan..drpd asyik makan kat luar jer...

So hari ni aku masak lemak cili api pisang muda kegemaran en hubby dan sambal ikan bilis kentang...dulu2 aku pun tak pandai makan jugak pisang yg buat masak lemak ni...tapi bila dah cuba....emmm..bestnya..tapi sambal hari ni buat mcm fail jer...tak best sangat..ni mesti pasal cabai kering aku beli kat kedai mamak tu..selalu ok jer...so komen en hubby..kalau ader ikan kering goreng lagi best..so takper next time aku completekan menu...apa pun aku dah berjaya dalam misi aku yg pertama..jenuh perah otak dan kadang2 frust ngan diri sendiri sebab buntu nak masak aper...


ni pun aku copy jugak dr website..sebab tak sempat nak amik gambar, en hubby dah balik...kang dia kata, masak pun nak amik gambar...tgh masak...ikan bilis dan kentang dah tinggal separuh sebab kena angkut ngan HANA....

Ni aku copy jer dr blog maner tah..NAMA ader kat situ tu....gambar yg aku amik ader kat hp en hubby...

spagetti carbonara..aku wat khas utk anak2..try resepi dr pokmai...senang jer..
what i do...butter 1/4 buku, bawang sebiji-tumis sampai garing or layu...then masuk tepung gandum 2 sudu-kacau lagi sampai perang..then masuk susu kotak dan air...susu kotak dan air lebih kurang sukatan ngan butter...then tambah jer air kalau pekat sangat...akhir sekali..potong2 la cendawan ikut suka...

spagetti tu..rebus jer ngan sikit minyak...letak garam sket...





No comments: