Thursday, February 4, 2010

Menu Khamis 4/2/2010


Hari ni...agak kepenatan aku..blom pon sampai opis..en hubby dah call...dina tertinggal buku sekolah kat dalam bilik tidur...so lepas punch card..opss lepas on komputer kat opis..aku pun balik umah plak, ambil buku then hantar kat rumah mak mertua aku...dan berpatah balik pulak ke opis...huh..selesai satu bab...

Dalam kul 12 lebih plak..en hubby call lagi...kali ni mintak tolong aku cari ketam plak...ish...wat pa nak ketam nih...dia kata 2 ekor pun jadilah...ibu mertuaku nak makan...demi ibu mertuaku..lepas aku pastikan bigbos keluar...dah 1.30pm..baru dia keluar opis...aku pun terus gi econsave utk membeli ketam..ish..takkan nak beli 2 ekor...so aku pun membeli 4 ekor...Misi seterusnya....

Lokasi:rumah ibu mertua...ini dah macam explorace daa....sesampainya di sana..aku terus menyiang ketam dan buatkan MIL ku sup ketam atas permintaannya...cuba memenuhi pulak keperluan menjadi menantu solehah...cheewahhh...hahahaha....dah hampir seminggu MIL demam...katanya memang musim org demam dan sakit2 sendi...so ubatnya kena makan ketam..setakat mana kesahihannya blom dpt dipastikan lagi....tapi senang jer masaknya..lepas masak..aku pun sendukkan sup ke 2 mangkuk..satu utk MIL dan satu lagi utk anak si Hana..bukannya dia makan ketam pun..dia nampak carrot yang kemerah2an dalam mangkuk tu....so jam 2.30pm aku pun bertolak balik ke opis...qada balik la kan ..aku dah kuar lambat tadi.....

gambar hiasan:sup aku dipenuhi carrot, seleri,halia,serai....but so yummy...

Lokasi:Opis...dekat2 kul 5 en hubby call lagi..suh amik anak pulak..what a bz day today..sampai umah MIL..tengok Hana tengah lena diulit mimpi...so aku keluar gi cuci kereta dulu sebab aku membayangkan hari ni hari Rabu..Dina keluar kul 6.30pm..so sempat la aku mencuci kereta dulu..selepas hampir 40 minit menunggu..siaplah kereta tu dicuci...sedapnya dapat naik kereta bersih..yang paling touching tu...India tu siap bagi free ambi pur yang dia refill ngan haruman yang tah aper2...pastu plak dia punya spray satu keta ngan haruman yang dirasakan terlalu wangi tu..dr depan sampai ke belakang...aku dah tergelak2 dlm hati....btw..thanks you la abang tukang cuci...aku pun fetch Hana dan terus gi ambil Dina....

Lokasi:Sekolah Dina...ait..awat bas2 dan kereta2 yang berpusu2 tepi jalan dah hilang...pelik betul ni....so mataku pantas melilau2 mencari Dina..Ya Allah..aku tersilap hari la..hari ni hari Khamis..Dina balik jam 6 petang..aku dah lewat 30 minit..sian Dina....so berkali2 aku meminta maaf dr dia...Dia kata ok mama..Dina beli aiskrim..beli satay....huh...apa daa....


Lokasi:Rumah aku...sampai jer rumah..terus aku start memasak...menu untuk hari ini...Lala masak sos dan tomyam sayur...aku tengok sayur2 masih banyak dalam fridge tu..ada 2 jenis cendawan, kubis panjang dan baby kailan...so lepas siang2 sayur..aku tinggal dulu..plannya nak masak sup sayur jer...tapi bila tanya en Hubby..dia kata tomyam lah...so siap la menu untuk hari ni...

gambar hiasan sahaja...tak sempat nak snap, en Hubby ku dah senduk masuk mangkuk...
.
ni pun gambar hiasan....lala...dah tinggal separuh..separuh lagi dah dihabiskan oleh anak2...

Lokasi:Tempat ngaji...hantar Dina untuk ngaji ari ni...tunggu dulu sementara ustazah sampai...then tinggalkan dia untuk ngaji jap sementara aku nak balik mandi dan siap2 nak ke Jusco...Dina ajak papa gi Jusco sebab dah lama tak pergi katanya...Sebelum tu dia bisik ngan aku..mama...cakap ngan ustazah baca 1 page jer tau rini...dia takut tak sempat gi Jusco...hmmm...

lokasi:Jusco...sesampainya di sana..aku mencari kasut adik...ya allah..boleh plak aku tertinggal tu...apa lagi la..ada lecture free la rini..mau nak sentap jugak..sib baik en hubby menggunakan words yang baik...ada diplomasi...bukan saja2 aku takmo bawak kan....sampai sana pun..apa lagi main game la budak2 ni..itu jer pun hiburan yang depa suka..then beli barang2 dapur sikit...terus jer balik...

sekian untuk hari ni....jumpa lagi esok...

No comments: