Friday, February 5, 2010

Menu Jumaat 5/2/2010



Hari ni aku masak ikan cencaru masak taucu..Inilah pertama kali aku masak taucu..taktau pun mcm mana nak masak..ini main agak2 jer...disebabkan masak ikan..aku masukkan banyak halia...potong cili api dan perah asam jawa utk nak hilangkan kemasinan taucu tu...perghhh..sedap tu...2 ketoi makan rini..seketoi utk en hubby..seketui lagi utk Dina & Hana..beli pun 2 ekoq ikan kan....

Aku matchkan pulak ngan taugeh masak lemak + tokua..ha tau ka apa tu tokua a.k.a tauhu...en Hubby plak masak rasam kegemaranku....best2 tambah plak kalau hirup saja...dia memang pakar buat rasam ni...

Petang tadi jugak tuan rumah bagi limau sekotak..so Dina minta buatkan fresh orange...dah siap...bila time en hubby nak minum...aku snap gambar...pastu dia kata..takkan ini pun nak boh dalam blog...hmm...sungguh tidak supportive...
masak lemak taugeh kegemaran Hana
fuiyoh..terliur ni kalau sapa2 tgh lapaq ayaq...
rasam sentuhan en hubby
ni haa...cencaru goreng taucu...

jangan tertipu tuan2 dan puan2..seperti biasa ini hanya gambar hiasan..

No comments: