Tuesday, November 3, 2009

Katerer & Khemah-Kenduri Oh Kenduri..PArt 1

Ok..post kali ni aku nak sentuh bab wedding adik aku Salmi...plannya bulan Jun 2010 tapi diawalkan ke March 2010. Aku tengok dia macam relax ja tapi aku ni seperti biasa debaran tu terlebih sudah...

Tema yang dipilihnya untuk majlis di Kepala Batas ialah merah, hitam dan putih..yup i like that kaler too..tapi bila memikirkan sinar matahari yang terlebih pancar ke muka dia..pening jugak la pala aku..tapi aku layannnnnnn jer...harap-harapnya mak andam nanti dapat berikan yang terbaik dalam menatarias muka pengantin nanti.

So aku seperti biasa bertindak sebagai wedding planner...sure adik2 aku bengang dengan aku jugak kan...ya la..aku dah siapkan satu buku catatan nota dan bajet untuk Salmi follow tanpa berlakunya pembaziran..Sakinah dulu pun dah bengang bila aku set itu ini...sampaikan cuti sebulan utk majlis adik aku dulu..

So macammana aku nak mula ya..shud i put numbering on my remarks...ahh nak buat colum khas..aku tak reti..takpa jap lagi aku rujuk ngan sifu2 aku...

KATERER & KHEMAH

1.Perkara paling utama dalam sesebuah majlis kenduri kendara tentunya makan..so untuk tidak mahu masalah berulang masa kenduri Sakinah dan majlis bertunang Salmi, kami sepakat untuk memilih:

Katerer: Pantas Katering
Jumlah jemputan: 1500 orang
Waktu jamuan: 12 tgh -6 petang-mesti la lanjut sampai malam
Menu: Akan dibincangkan bulan december nanti-seperti biasa mak akan berbincang dengan aku la...buah hati pengarang jantung dia...
Jumlah Khemah: ini bergantung pada anggaran katerer..juga akan dibincangkan nanti
Khemah Makan & khemah pelamin:
Scallop dan awning merah, hitam & putih-kalau ada chandelliar lagi best

nampak tak scallop khemah kat atas nih..cantikkan...alangkah baiknya kalau dpt buat khemah cam ni...


Warna tema: Warna khemah seperti yang diminta oleh pengantin ialah merah,hitam & putih
Kerusi VVIP: Kena bincang lagi..ikut kaler yang Salmi nak tu..aku nampak satu macam jer..mcm kaler cina mxxxxxx pun ader..think..think...think..so anybody yang ada pandangan..sila lontarkan idea ya...

Kerusi VVip dan meja nak kaler ni ker..cantik ker?what say you?


kalau tukar kerusi dan meja kaler nih dan riben merah..mcm lagi tak best pun ada...

Hidangan VVIP:
Kubah kot..hahaha..panggil aper yer..aku rasa kubah la kot
Meja beradap: Hiasan meja pengantin, kena sembang ngan katerer..sebabnya taktau mcm mana yang depa akan buat..tapi kalau boleh bunga tu mesti la putih merah

meja makan beradap...nampak mcm tak best jer...cuma aku cuba imagine baju pengantin kaler merah..makan kat sini..kalau hiasan kat depan tu dah byk yang merah...mau tak nampak pengantin...elok tak kalau ikatan riben kat kerusi tu tukar hitam...jadi hitam putih...scallop kat depan tu patut kaler aper ek?

Kerusi Pengantin: Kena la tinggi dan berbeza daripada org lain but jangan tenggelam dengan baju merah yang akan dipakai tu..



4 comments:

amelia shafer said...

ok.. 1st: meja pengantin: awa sila pasti kan katerer provide hiasan 'fresh flower' untuk meja pengantin..biasanya depa bg bunga plastik yg hampeh jer..better minta org yg buat pelamin yg buat bouquet fresh flower tu..baru design bunga tu tak lari/ lebih kurang sama.

2nd:kerusi pengantin mmg biasa nya tinggi dr kerusi org lain- confirmkan dgn orng supply pelamin..

3rd: kerusi VVIP biasanya kaler putih..letak riben jer merah+hitam...(confirm ngan org supply khemah -kalau khemah katerer yg bg confirmkan ngan katerer)

4th: Khemah pelamin- skrang ni sumer butik leh supply candelier..dh jd trend..so tak yah susahati..kalu diaorang tak leh supply mmg teruk la coz candelier tu dh kira wajib ada..

Salwa Hamzah said...

1.melia-katerer nak supply fresh flower ker?huh..mcm tak jer..kena deal ngan org yg buat pelamin or mana2 florist ja nampak gayanya..bunga plastik tu of course depa bagi....hehe

2.kerusi pengantin ni mmg SEPATUTNYA tinggi dr kerusi lain..tp ada gak katerer ni nak kena bgtau..kalau tidak depa wat taktau....it happens...

3.kerusi VVIp tu melia tgk 2 kaler tu kan?which one better?

4.mmg kita ingat trend tapi kampung is still kampung..depa ingat kita semua dok kat kampung taktau..so depa akan buat2 heran-so takyah supply...so we have to remind and ask them...

amelia shafer said...
This comment has been removed by the author.
amelia shafer said...

1st: ok kalau dpt florist lg cantik...

2nd: minta boutique pengantin supply kerusi cntik..kalau katerer dia bg sama je ngan kerusi vvip..balut reben tu jer..

3rd:biasanya kain balut kerusi tu mmg kaler putih..tak dak kaler lain..(tak tau la kalau pantas ada kaler selain dr putih..)
just in case mmg kerusi balut tu kaler putih ..awa just suh katerer provide riben hitam+putih..!biasanya depa akan buh 1 kaler jer..either 1..so better pilih merah n souvenir yg atas meja tu makesure carik kaler hitam (beg/kotak)ikat dgn riben merah!!!! kompom eksklusif!

4rd: konpom ngan buotique pengantin..katerer takkan bg ..just gantung jer..(atau suh org butik gantungkan)