Saturday, January 9, 2010

Kucing lagi...

Hari Jumaat jer hari berjalan-jalan..bila malam la...hantar Dina ngaji dulu...baru leh merayau..mana lagi nak rayaunya..kalau tak ke rumah makteh..ke kedainya..tak ke kedai..ke rumah..itu jer..tapi sejak hobi mengambil gambar ni bermula..kurangla rasa bosan aku..capture jer gambar2 yang menarik..hilang la rasa bosan tu...maksudnya kat sini...menghayati setiap keindahan ciptaan tuhan..sangat mendamaikan...dan mempersona... Laporan dari ustazah hari ni...bila ngaji...Dina makin lama makin tak boleh buka mulut...ustazah tanya kenapa?penat jawabnya..ye lah..kul 6.30 baru balik sekolah..kul 8 dah nak gi mengaji...mana tak penat...pejam celik pejam celik...dah seminggu dia di darjah 1...

Hana nak pegi ngaji jugak....

Lepas ngaji lepak sekejap di kedai makteh..

lepak bersama aunty Shereen
ngan aunty Kim pulak...

then follow ke rumahnya lepas supper sebab Dina mengadu lapar...petang tadi sebelum ngaji dia makan roti cicah mushroom sup..still tak kenyang..dia order plak..mushroop chicken chop...aku pun sama naik laparnya..order jugak..roti naan dan tandoori walaupun kul 7 tadi dah makan nasi... lepas makan singgah tangok kucing kat rumah makteh walaupun aku dah tak terdaya lagi...sakit kakiku menjadi2....dah masuk 3 hari ni..taktau apa sebabnya..sebab pakai j=high heel ker atau sebab bendera merah...selalunya kalau aku letih buat kerja...tanpa diurut pun esoknya kaki dah baik...ini dah urut dan sapu minyak panas pun tak ok jugak...hmmm...naper ek?nak suh beli kasut baru ker?kasut aku yang ni pun dok elok lagi..nak suh aku pakai kasut yang flat la tu...dengan anak kecik pun sibuk nak kasut tumit tinggi lagi...ish..ish..ish..biar sakit asal bergaya..itu la jadinya.... ha...ni dia..sempat lagi anak2 aku berposing ngan ashley..nama kucing pun ashley tu....


aper adik buat tu?
Dina ngan Ashley
adik takut2 jer...
alolo....nyenyaknyer dia...
siap pakai kasut tu..ngada betul...
belek jangan tak belek...so cute ha?
ashley ngan baju barunyer...

Lepas tengok2 kucing...kami pun balik la ke rumah...siapkan kids untuk mandi sebab dah main2 ngan kucing kan..so nak tido mestilah kena bersih dulu....time nak tido Hana meragam...nangis kuat..sah hantu dari rumah makteh ikut ni....lepas baca2 sikit..ok la dia...en Hubby kira nak marah ajer...mau tak angin aku satu badan...dah la dia yang bawa anak2 ke situ main time malam..bila anak nangis..dia naik angin pulak...itu belum tgk aku naik angin lagi...kang tak naik angin..aku pulak yang naik hantu...hidup kena la rilex...macam mana pun kena cool....dah nama pun budak..bukannya dia tau apa...kalau dah dia nampak..takut la dia...takkan saja2 nak nangis2 terlolong2 tak tentu pasal....ye dak???


No comments: