Sunday, January 3, 2010

Dina Beraktiviti....

Demi kasih sayang seorang ibu..aku meneruskan pencarian aktiviti dalam internet untuk Dina..maklumlah bila cuti sekolah dan seharian aku di tempat kerja...masa terhad untuk bersama anak2..untuk Hana..dia masih kecil dan belum mengerti tentang erti bosan...Dina pulak dah besar so sian kat dia kan...

Aku pun berjaya membuat play dough sendiri...seronok jugak ..bahan2nya...
1.tepung 2 cawan
2.air 2 cawan
3.minyak 1 cawan
4.garam 1 cawan
5.cream of tartar 1 sudu
6.pewarna

masaklah di atas api sehingga doh terbentuk....

kusyuk nya dia...
mata mcm mengantuk..tp sebenarnya tengah tengok tv..
ha..ini dia my playdough
nanti kita masak kuih ni sama2 yer...
shape aper lak lepas ni
sikit tepung yer mama...supaya tak lekat kat tangan...

Lepas siap..aku bakarkan untuk Dina..bukan aper pun..saja jer bagi dia syok....

Akhirnya jadi juga playdough aku kali ni..first time buat melekat2 kat tangan..sebab tak letak cream of tartar..fungsinya untuk bg kenyal..ni second time buat..pun mcm tu jugak..bila terpandang jer minyak masak kat dapur..baru aku teringat sebenarnya aku terlupa letak minyak...nasib baik lepas masuk minyak tu menjadi..klu tidak hampa ja rasa....

No comments: