Saturday, January 2, 2010

Melangkah ke alam baru...

Tahun depan, bermulalah episod baru dalam hidup Dina...masih terbayang saat2 menghantar dia ke tadika dulu..bukan itu sahaja..saat2 tgh survey tadika pun masih dirasakan baru saja berlaku..tub2 hari ni, dia bakal menjejakkan kaki di sekolah rendah pula..

Persiapan masih di peringkat awal di mana en hubby baru membelikan dia kasut sekolah..lain2 mungkin minggu hadapan baru persiapan akan dibuat sepenuhnya...

LOKASI:GIANT BUKIT TINGGI

Kasut size 1 ni...
2 pasang kasut+4 pasang stokin+2 kapur kasut FOC. semuanya dlm RM100++

LOKASI:JUSCO BUKIT TINGGI-29.12.2009

Gambar2 kat bawah ni saja nak tunjukkan kesibukan anak2 aku shopping keperluan alatulis sekolah...semalam aku bawa ke Jusco Bukit Tinggi tanpa kehadiran en Hubby...sbb aku dimaklumkan en Hubby akan ke Melaka atas sedikit urusan kerja...so otak aku sepantas kilat la berfikir2 apa nak buat..hehe..mula la aku memancing si kakak utk membeli keperluan persekolahannya..ini antara perbualan aku dengan Dina semasa dalam kereta selepas aku fetch mereka di rumah MIL.

Dina:ha ah ma...kat kedai uncle printer tu byk tau pensil...
Aku :oooo ye ker?aku membalas....mama ingat mama nak bawa kakak ke Jusco..tapi kalau kakak nak ke kedai uncle printer tu..ok jugak....(kedai uncle printer a.k.a kedai India fotostat)
Dina:Jusco lah mama..pensil kat kedai uncle tu buruk2
....

(dalam hati aku dah tergelak-gelak dengar ayat Dina)

So dalam kul 6.30 kami pun bertolak ke Jusco Bukit Tinggi..dan terus ke stationery department...

adik pun nak ke sekolah ker?ish..ish..berat ni mama....
pilih sayang..takper mama bayar...
mana nak ambil ni mama?
yang ini ker?
adik pun sempat interprem..pantang nampak mama pegang kamera...muncul la dok kat depan...

ni ha mama attach resit untuk panduan kakak di kemudian hari...ini baru beli stationery tau kakak..lom lagi baju sekolah..stationery apa sampai 100++ lagi...itu baru brp benda je kan...ish..ish...barang sekarang harga dah macam tu..itu sorang jer pun..kalau 4 5 org anak..mcm mana la agaknya kan...
pensel box..rega dia pun belas2 ringgit jugak..
ni untuk bekal makan kakak..ini ajer pun rm15++..tapi hook kat tepi lak patah dik cubaan adik untuk membukanya...

Lepas tu singgah jap di MPH Bookstore nak membeli kaler pensil pulak...dalam Jusco tadi out of stock..sakan betul orang shopping yer...yang ada pun brand yang cikai2 jer..bukan takleh beli tapi kang nak beli berkali2 pulak...mesti jenuh tekan nak bg kaler terang pun...anak sorang kan..ikut hati aku memang nak beli Luna yang besar tu..tapi nanti rugi pulak..pakai sebulan kalau 52 batang tu..mau tinggal 24 batang kot....
ini la kaler yang agak2 tahan dalam 3 bulan kot...

Balik rumah en Hubby dah menunggu...en Hubby balik awal sebab tak jadi pulak nak ke Melaka..so en Hubby tanya sama ada Dina dah ucap terima kasih pada aku atau belum...so Dina pun cakap..thanks mama..Dina saaaaaaaayangggg mama..tapi bukan Dina sayang duit mama tau..Dina sayang mama...sekali lagi kami menggelengkan kepala dengar Dina mengomel....

KLANG TOWN BUT AKU TAK TAU NAMA...

We went there yesterday abt 2pm..kalau tak kerana hujan mau aku tempek gambar banyak2 kat sini..tp disebabkan blom ader kamera canggih..kang sibuk2 aku amik gambar depa kata aku ni jakun pulak...apa yang penting memori tu tidak dapat dijual beli....


ok..mama..kat sini plak yer amik gambar...
adik bergaya sakan dengan panties..adik...adik...itu bukan untuk tontonan awam tau...kat kedai pun dia begitu bangga usung sana sini mcm dia pegang tu...
turn kakak pulak..asyik adik ajer...
kakak nak show off beg sekolah ngan panties baru..
adik ni kalau tak tiru kakak tak sah..adik pun nak tunjuk panties dia kat semua org..
.ni plak baju sekolah kakak...Mama suruh papa beli 5 pasang untuk kakak pakai dari hari isnin sampai jumaat..pssttt..panties pun papa beli 5 helai jugak...Mama dan Papa sangat happy sebab harga 5 pasang baju kakak baru RM120 tapi kualiti kain sangat baik..itu yang bestnya kata papa kalau beli di situ...siap boleh tawar menawar lagi..dan satu lagi..kedai tu jugak papa beli baju sekolah papa dulu....
tadaa..ni la beg sekolah Dina..harga dalam RM70++ kot kalau tak salah kakak...kena beli baru lepas mama dan papa ambil buku banyak sangat. Papa cakap beg ni special tau..ada 3 roda..dah tu ada plak kain yang boleh lindung roda kalau kakak nak galas beg..jadi baju kakak pun tak kotor...

SEKOLAH KEBANGSAAN SRI ANDALAS

dalam kul 8.20 aku dan en Hubby bersiap sedia ke sekolah untuk taklimat ibu bapa, pengambilan buku teks dan pembelian buku latihan..Guru Besar dan Guru Penolong Kanan memberikan taklimat lebih kurang 1 jam...huh..lama gak tu...selepas itu sesi pembayaran yuran dan sebagainya bermula...kami masing2 berpisah membuat kerja masing2 so kami manage untuk balik awal compare dengan orang lain yang tengah beratur panjang..strategi tu penting...hehe...yuran bayar tadi dalam rm90.00 tapi aku tak sure pulak berapa en hubby spend untuk beli buku latihan tadi..dalam rm60 jer kot..but yang paling menyentuh hati aku ada sorang india depan aku ni bayar separuh jer yuran...nanti dia bayar lagi..sian kan...mungkin susah kot atau anak dia ramai yang sekolah...

Buku teks dan latihan tadi kami ambil dalam 16 buah...buku latihan kecik plak banyak jugak la..siap ada numbering pulak tu...semuanya 2 plastik besar..itu tugas en Hubby membawanya..tak larat aku nak bawak banyak2 tu...

Sesampainya di rumah..terus kami memberikan buku pada Dina...berbunga2 kegembiraan terpancar di wajahnya ketika itu....she loves books very much...kalau aku..alaa...banyaknye nak kena baca...mungkin ramai lagi yang mcm tu...tapi itu yang special about Dina...

ni buku yang mama dan papa bawa balik dr sekolah tadi...kakak susun nak masuk dalam beg
kakak masih sibuk dengan buku-bukunya...
kakak sangat happy dapat banyak buku....

No comments: