Tuesday, January 26, 2010

Jalan-jalan ke Bukit Cerakah a.k.a Taman Cahaya Sri Alam


Pada Ahad lepas yakni 24 Jan 2010, aku dan keluarga hubby ke Bukit Cerakah..tanpa ada plan apa2..en hubby menyuruh aku membawa jacket kami sekeluarga semasa keluar breakfast...pelik jugak aku..apa la dia nak buat ngan jacket2 tu..so dia cakap, nak ajak gi Bukit Cerakah lepas lunch nanti...Fikiran aku agak serabut agaknya apabila memikirkan..napalah en hubby nak pergi lagi sebab aku terbayangkan Mines Wonderland...punyalah jauh bezanya tu...hehe...wah..duit mana pulak yang dapat ni..getusku..ye la...entry untuk Mines Wonderland tu pun dah berapa..then nak bawa rakyat jelata lagi....sekali gi Bukit Cerakah , Shah Alam daa....


So lepas solat Zohor..bertolak la ke sana..,dekat jer pun...tapi cuaca...panas lit2...so saksikan apa yang sempat aku rakamkan...


kami tgh tunggu bas....nak round2 dlm ni....
adik Hana...tgh control diri..panas tu...
aku dan en hubby masa tunggu bas...
hahaha..dlm bas nih...Dina bisik...mama tgk tu..saper tah dok sblh papa....
Dina gumbira dpt jalan2..sebabnya masa otw ke rumah nenek...muka dia dah lain dan ckp..dia tak gembira gi rumah nenek....
aku dan Dina...huh..muncung dia tak hengat....
adik tetap nak dukung walau dah ada kasut...
bersilat pulak dia...
jauh jugak nak jalan masuk ni....
dah sampai kat depan rumah iklim....
cantik tertarik pada susunan basikal kat sini...
ibu mertua, bibik ngan en hubby
tak leh masuk pun dlm ni...sekadar dok kat walkway dia ajer....ingatkan besar..kecik jer pun...
hahaha..Uya mmg poyo...pakaikan nurin hood konon2 mcm kat obersea...

ini pertama kali aku tgk Dina kesejukan
chewah..MIL ku..mcm kat obersea pulak
seronok bila dpt bergambar bersama


aku pun sajer pakai sweater utk bergambar jerk....sejuk mcm sejuk biasa jer...tp bibir dina dah biru tu...

adik taknak lepas pelukan aku sebab tak tahan sejuk
muka dina dah lain..dah ajak keluar pun....aku ckp mcm mana nak pi disneyland kalau tak tahan camni...

en hubby sebelum keluar..hanya 3 minit dibenarkan masuk utk satu bilik...
ni en hubby amik gambar wpun pengawal dah suh keluar..hehe


No comments: