Sunday, June 6, 2010

Bertukar wajah..

Baru-baru ni, my eldest Dina nak pakai tudung pergi sekolah..ikutkan hati aku..tak payah lagi kot sebab ye lah kan..nama pun budak-budak...Kalau tak pakai tudung pun bila balik sekolah baju dah tak rupa baju...inikan kalau bertudung..uih...terbayang-bayang comotnya Dina nanti...disebabkan nak pakai jugak..beli jugaklah tudung kat dia...Itpun tudung yang selapis jer..mana tau kot2 panas ker nanti..

Hari pertama pakai tudung..aku dah standby kamera nak snap gambar dia...aku hanya berpeluang ambil gambar pun time ambil dia balik sekolah..Tapi sedikit hampa sebab dah hilang tudung kat kepala...Bila tanya jer kat dia mana tudung...jawapnya....kawan dia tarik tudung dia dan terpijak tudung tu,...

Kan aku dah kata..mesti kecoh jadinya...Nenek dia pun dah cakap..macam tak sesuai lagi masa dia nak pakai tudung..mana taknya..

*susun kain yang dia pakai selalunya dr tepi jap jer dah ke depan...

*lengan baju yang dilipat jap jer jatuh balik..

*baju pulak jap jer hitam

*kain sekolah tu ader 5 helai-setiap satu mesti koyak kat tepi..apa la dia buat
agaknya kat sekolah..lari kot...

*kasut sekolah pulak..mcm main kat dlm air...kadang balik tu nak suruh pakai utk esok pun aku tak sanggup..




Inilah rupa baru Dina...tengok ler tu tudung dia jadik camner...Dina oh Dina...




4 comments:

ieyka02 said...

haiiihh......comeyy nyer adek dina nie bertudong..meh akak bnjew coklat nak..heheh

sue said...

sue mse skola tdg putih jd kalabu..hakhak~~

Karim Mj said...

Comel.. elok jugak bertudung dari kecik nie.. apa apa pon layanzzz..

nn said...

ouh comel!!!

saya dari darjah satu memang dah bertudung pergi sekolah :)