Tuesday, December 15, 2009

Hari Jadi Hana

Hmm..esok Hana dah masuk 2 tahun...maknanya aku pun dah kena stop bf kan dia...tapi mcm tak boleh jer...susah betul aku rasa...dah macam siput dia melekat kat badan aku..hehe...kalau stop bf mcm rasa terpisah lak ngan beg tangan aku tu..sian dia....harap2 kasih sayang aku pada dia masih menebal...

so back to tomorrow nyer plan..aku keja esok..so aku rasa beli ajer kek kecik tu...untuk kakak dan adik...sebab plan nak sambut pada 20.12.2009 di kawasan perkelahan..tapi aku tak pasti di mana tempatnya...kek pulak aku dah booking pada farah..aku ada minta dia buat kek ikut design aku..tapi malangnya dia dah 3 hari demam. tak sempat dia nak buat kek tu..sian dia..harap2 dia cepat sembuh...disebabkan adik tu terlampau obsess pada Mickey Mouse yang dipanggilnya dudu..senang la sikit keja aku memilih kek...

ini kek yang aku minta dia buatkan...tak sempat kata Farah sebab perlu ambil masa untuk keringkan benda2 yang nak ditampal tu...ini kek yang akan dia buatkan...

hmm..takkan kek ajer...apa lagi yang boleh dibuat ek?memandangkan bajet aku pun tak banyak..mengharapkan belas ihsan poket doreamon en hubby jer...
since aku punya bajet sangat minima..so this idea will stop me being stress. Its fun, colourful, simple and versatile...

sgt cun...ala...nak cari bekas lagi..ini over bajet kang..leh ler aku rasa jar yg lebih2 kat umah tu..mcm berkenan jer belon2 tu..kena cari kertas warna ni..hitam, putih, merah,kuning lagi..kayu tu dia guna kayu apa ek?
ish..jauh perjalanan..ada yg tumbang pokok ni kang
so sweet la ini straw...boleh wat ni...hahahaha
marshmallow..sure dina suka project nih...
ini pun leh cuba kan...,
dah tau mcm mana nak wat hat ni..kena wat kaler hitam, merah
hmmm....buat jgn tak buat...

hehe..senang jer...
ini leh tukar jadi shape mickey
ish..mcm mana dia wat ni
byknya nak buat..tak cair ker?
hahahah..belon..
best kan...

masalahnya..en hubby bg ker aku wat byk2 ni?....

Semalam dah start projek DIY for Hana Buffday. En Hubby complain sebab dia kata macam mendiskriminasi anak dia pulak...Untuk Dina boleh beli kenapa Hana nak DIY pulak..sungguh dia tidak memahami si ibu sentiasa berkehendakkan yang terbaik untuk anak2..huhu..

Pencarian barang bermula seawal jam 11 pagi dimulakan dengan kedai bunga yang satu2nya terdapat di Andalas...goodies bag mulanya tidak terfikir untuk membuatnya namun disebabkan Mickey Mouse dah takder...so si Salmi memberi idea supaya dibuat sahaja..brg2 untuk dimasukkan dalam goodies bag pun dah dibeli dan sebahagiannya telah dikerjakan si adik dan kakak..hmmm...

Lokasi seterusnya ialah kedai Bagus untuk mencari2 barang untuk dibuat hiasan untuk marsmallow..konon2 DIY lagi menjimatkan...lagi lebih belanja ader la...kikikik...Next ke Giant Bukit Tinggi untuk membuat tempahan kek di Bee's..huhu disebabkan Aunty Farah sakit..terpaksalah aku menempah kek..so hanya edible image jer lah...takpa lah asalkan ada image Mickey sudah...

Yang masih belum dibuat ialah mencari kain dan baju untuk dipakai pada hari esok..pencarian petang ni pulak la..penat la...kalau leh run the show takyah bawa rombongan cepat la sket..tapi bila ada handbag ni..paham2 ajerlah...

No comments: