Saturday, January 9, 2010

Kucing lagi...

Hari Jumaat jer hari berjalan-jalan..bila malam la...hantar Dina ngaji dulu...baru leh merayau..mana lagi nak rayaunya..kalau tak ke rumah makteh..ke kedainya..tak ke kedai..ke rumah..itu jer..tapi sejak hobi mengambil gambar ni bermula..kurangla rasa bosan aku..capture jer gambar2 yang menarik..hilang la rasa bosan tu...maksudnya kat sini...menghayati setiap keindahan ciptaan tuhan..sangat mendamaikan...dan mempersona... Laporan dari ustazah hari ni...bila ngaji...Dina makin lama makin tak boleh buka mulut...ustazah tanya kenapa?penat jawabnya..ye lah..kul 6.30 baru balik sekolah..kul 8 dah nak gi mengaji...mana tak penat...pejam celik pejam celik...dah seminggu dia di darjah 1...

Hana nak pegi ngaji jugak....

Lepas ngaji lepak sekejap di kedai makteh..

lepak bersama aunty Shereen
ngan aunty Kim pulak...

then follow ke rumahnya lepas supper sebab Dina mengadu lapar...petang tadi sebelum ngaji dia makan roti cicah mushroom sup..still tak kenyang..dia order plak..mushroop chicken chop...aku pun sama naik laparnya..order jugak..roti naan dan tandoori walaupun kul 7 tadi dah makan nasi... lepas makan singgah tangok kucing kat rumah makteh walaupun aku dah tak terdaya lagi...sakit kakiku menjadi2....dah masuk 3 hari ni..taktau apa sebabnya..sebab pakai j=high heel ker atau sebab bendera merah...selalunya kalau aku letih buat kerja...tanpa diurut pun esoknya kaki dah baik...ini dah urut dan sapu minyak panas pun tak ok jugak...hmmm...naper ek?nak suh beli kasut baru ker?kasut aku yang ni pun dok elok lagi..nak suh aku pakai kasut yang flat la tu...dengan anak kecik pun sibuk nak kasut tumit tinggi lagi...ish..ish..ish..biar sakit asal bergaya..itu la jadinya.... ha...ni dia..sempat lagi anak2 aku berposing ngan ashley..nama kucing pun ashley tu....


aper adik buat tu?
Dina ngan Ashley
adik takut2 jer...
alolo....nyenyaknyer dia...
siap pakai kasut tu..ngada betul...
belek jangan tak belek...so cute ha?
ashley ngan baju barunyer...

Lepas tengok2 kucing...kami pun balik la ke rumah...siapkan kids untuk mandi sebab dah main2 ngan kucing kan..so nak tido mestilah kena bersih dulu....time nak tido Hana meragam...nangis kuat..sah hantu dari rumah makteh ikut ni....lepas baca2 sikit..ok la dia...en Hubby kira nak marah ajer...mau tak angin aku satu badan...dah la dia yang bawa anak2 ke situ main time malam..bila anak nangis..dia naik angin pulak...itu belum tgk aku naik angin lagi...kang tak naik angin..aku pulak yang naik hantu...hidup kena la rilex...macam mana pun kena cool....dah nama pun budak..bukannya dia tau apa...kalau dah dia nampak..takut la dia...takkan saja2 nak nangis2 terlolong2 tak tentu pasal....ye dak???


Friday, January 8, 2010

Sabtu..Alangkah bagusnya kalau tak kerja...

Kemalasan membelenggu diriku tatkala hari Sabtu menjelma....kenapa tak cuti saja macam org lain...dapat rehat lama sikit...(walaupun memang banyak waktu rehat aku di ofis)..Kalau dok kat rumah..banyak ebnda boleh buat...dapat kemas rumah..dapat basuh baju..cuci kasut anak...ini task baru sejak anak bersekolah...hmm...dapat main dengan anak2...dapat masak2...dtg opis pun bukannya buat apap pun...hahaha..nampak ni...sempat lagi berblogging...

Bila hari Sabtu sampai..mulalah otak berjalan2...mencongak2 nak gi mana..macam la poket en Hubby tu poket Doremon..ada ja duit kan...aku?aku biasa la sentiasa poket kosong...mana la duit gaji aku pi kan?mana lagi kalau tak membayar hutang piutang....bila la nak merdeka hutang ni..itulah...bila habis..main sambung2 jer hutang tu..kan ker dah kopak poket tu...

Sempena tahun baru ni..apa yang bagus untuk meningkatkan ilmu di dada...tapi yang selari dengan minta dan boleh menambah pendapatan...nak jer aku gi kursus berkaitan fotografi..tapi nak pakai duit banyak lak...kamera mesti nak yang canggih manggih punya..takkan nak guna yang automatik nyer ye tak?...nak gi kursus membuat hantaran?ish..nak kena pi kursus jugak ker?takyah kot..yang penting diri tu kena kreatif...masalahnya..kalau dengan sekali sentuhan dah jadi..itu baru namanya kreatif..ini buat 2 3 kali belum tentu cantik lagi...aku dah cakap ngan en hubby nak buat pelamin...dia cakap boleh ajer..tapi mana pulak aku nak cekau modal...dah tu..semalam uncle dan aunty dia plak sibuk nak buat...ini yang potong trip ni...kalau depa buat..mesti la taknak syer tu...siap nak sponsor lagi pelamin untuk majlis kawin adik ipar aku nanti untuk tujuan promosi...dia suruh aku belajar buat gubahan bunga....aku belajar dari internet jer la...bunga ni so far takder la pulak aku hadapi masalah nak gubah...ok jer...tapi kan mesti dia macam acah tak acah jer nak suh aku tu...abis la bisnes dia kan...patut ker camtu...kalau nak harapkan anak2 dia...lambat nyer bergerak...kalau aku..ada mak pak kaya cam tu..dah sampai mana bisnes aku tu...so...apa salahnya dia amik aku sebagai manager?pasti berjaya nya..ini filing pun fail...hehe..pandai plak aku ngomel ni...tapi betul aku cakap...sepatutnya depa kena agresif sikit....baru maju...

angan-angan kan...sapa2 pun boleh berangan kalau ada duit...bila la en hubby nak kaya raya..syok jugak boleh berbusiness ni..dia bisness tapi tak selari ngan minat aku..aku nak buat kena ada minat..baru leh all out...so takper..azam tahun ni untuk menyelesaikan hutang piutang aku then..dapatkan apa yang aku nak....dengar kata uncle sergio dah beli D700..bukan D90 lagi dah...hohoho..minat betul dia...takper lah..angan apa yang mampu menjadi kenyataan..

Monday, January 4, 2010

Dina 1st day@school...

Hari ni 4.1.2010 bermulalah langkah Dina sebagai pelajar tahun 1 Sekolah Kebangsaan Taman Sri Andalas, Klang..Seawal jam 12 aku telah sampai ke rumah MIL untuk menguruskan dia ke sekolah..En Hubby pun macam tu...cuma en Hubby sibuk sekarang ni menguruskan perniagaannya...

salam nenek dulu
WITH PAPARUL
WITH MAMA
ader 3 org dalam gambar ni...hahahah
smile honey...
belum masuk buku tu...masih ok la tarik beg tu kan....
awat ni..boring ka?
mata tu mamandang mama jer...
perasan tak apa yang dina tengah lakukan..beberapa kali mengerling ke arah aku...siap tekapkan telinga lagi..bising sangat
kelas 1 siantan
penat..
adik kepenatan...dahaga...
dina...bz melihat sekeliling
ramainya ibubapa yang hadir...
nampak tak tangan sapa tu?tangan Dina tengah baca ikrar
en Hubby survey makanan di kantin
PAPARUL...hahaha gelaran yang diberikan oleh makcik2 en Hubby
Paparazzi di mana jua berada...
susah payah nak minum air...
cikgu kelas Dina-Pn Saripah
sian adik..abis lutut dia jatuh kat umah nenek...
kusyuk kaler mengaler..
ait...mana kawan kat sebelah?
adik asyik turun naik tangga ja...
view from 3rd floor...
adik dok interview kawan kakak...
2 pembantu diperlukan untuk mengawal adik hana
dah besar anak mama yer...
Dina ngan kawan yang dok sebelah dia...
sapala yg dok amik gambar ni...
Dalam dok beratur nak turun tangga pun mama dia sibuk amik gambar lagi...
adik suka dapat makan ngan kakak...

ngan aunty aina pulak
maksu sempat kidnap budak2 utk bergambar
Dina dah keluarkan buku untuk dibaca smtr kawan2 sekelasnya berlari2 keluar kelas bila cikgu tak masuk kelas...

Sunday, January 3, 2010

Go Cart!!!!!!!!!!


Semalam...3.1.10..selepas menghantar barang cicik ke bilik sewanya di seksyen 7, kami terus pula ke Stadium Shah Alam..panas terik masa tu...apa la nak buat..getusku dalam hati....sesampainya di sana..angah, uya dan adik2 ada di situ bersama2 prem...main go cart!!!..en hubby tanya nak naik ke tak?alang2 dah sampai kan....so booking 2 cart satu untuk cicik dan Dina dan satu lagi untuk aku, en Hubby dan Hana....best oo...cuma stereng dia jenuh la nak pusing sampai tangan pun merah2...

fees dia dalam RM35-untuk sorang bawak tp tahap kelajuan biasa/slow..
RM80-untuk sapa yang nak bawa laju2..
RM50 untuk 2 org duduk...

pemandangan litar go cart
deretan go cart untuk disewa
bila la nak sampai turn ni
babai..kat sapa la adik lambai tu
nak dukung....haih..dah besar la...
excercise ker?
Dina pun ready mama
sabar ye dik..
i am ready mama...
Dina dan cicik
ait adik...siannya..lawak la adik ni....mata pun tak nampak..
posing dulu sblm jalan
tunggu..minyak lom isi...
cicik dan kakak dah mula jalan...